اجتماعی print
کارآفرینی و مهارت ارتباطی از خلاء های نظام آموزش دانشگاهی است
انا
0 comment   8 visibility
شنبه 25 آذر 1396 ساعت 12:01
چکیده مطلب
مدرس نرم‌افزارهای طراحی سازه، کارآفرینی و مهارت ارتباطی را خلاء نظام آموزشی کشور در دانشگاه‌ها دانست و گفت: مدرک تحصیلی یک فارغ‌التحصیل، فقط 10 درصد کار را شامل می‌شود؛ 90 درصد دیگر کار، آموزش‌هایی است که بعد از درس خواندن در دانشگاه و دریافت مدرک می‌بینیم که شامل آموزش‌های عملی و آموزش‌های انگیزشی و مهارتی است.
امیرطه نوروزی، کارآفرین برتر حوزه مهندسی و مدرس نرم‌افزارهای طراحی سازه، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا درباره راه‌های موفقیت دانش‌آموختگان حوزه فنی در عرصه کسب و کار اظهار کرد: یک فارغ‌التحصیل مهندسی علاوه بر آموزه‌های علمی و تخصصی باید از مهارت‌های ارتباطی نیز برخوردار باشد؛ خلأ امروز دانشگاه‌های ما بویژه در رشته‌های فنی و مهندسی، آموزش کارآفرینی و مهارت ارتباطی است.
این کارآفرین حوزه مهندسی عمران تاکید کرد: مدرک تحصیلی یک فارغ‌التحصیل، فقط 10 درصد کار را شامل می‌شود؛ 90 درصد دیگر کار، آموزش‌هایی است که بعد از درس خواندن در دانشگاه و دریافت مدرک می‌بینیم که شامل آموزش‌های عملی و آموزش‌های انگیزشی و مهارتی است.
نوروزی تصریح کرد: قدم اول برای موفقیت در حوزه کسب و کار مهندسی، «اراده کردن و خواستن» است و در گام‌ بعدی، «تلاش کردن و خسته نشدن» راز موفقیت است.
وی که روز گذشته نیز در همایش «مهندسی موفقیت» به ارائه راهکارهای کارآفرینی پرداخته بود، افزود: جوان امروز برای موفقیت در کسب و کار چاره‌ای ندارد جز اینکه از روش‌های سنتی دست بردارد و از ابزارهای نوین ارتباطی مثل تلگرام و اینستاگرام به خوبی استفاده کند و یک ویترین از توانمندی‌های حرفه‌ای خود به مخاطب ارائه دهد.
این کارآفرین برتر به نمونه فعالیت‌های خودش در سخت‌ترین شرایط اشاره کرد و گفت: خودم به شخصه در زندگی گذشته‌ام دچار مشکلاتی شدم که شغلم را از دست دادم و خانه‌نشین شدم و احساس کردم مدرک تحصیلی‌ام به هیچ دردی نمی‌خورد، اما تلاش کردم از این تهدید یک فرصت ایجاد کنم، اما متوجه شدم که قوانین قدیمی حوزه کسب و کار امروز به کار نمی‌آید.
نوروزی اظهار کرد: در حوزه طراحی سازه یک نرم‌‌افزار برند را با عنوان «پاراسیویل» ایجاد کرده‌ایم که امروز در پروژه‌های عمرانی بزرگ در شهر تهران از جمله در مناطق یک و دو به کار می‌رود و در کنار آن، تهیه و ارائه بسته آموزشی این نرم‌افزار را برعهده گرفته‌ایم که تا امروز بیش از 20 هزار نفر از آموزش‌های ما استفاده کرده‌اند و تاثیر این آموزش‌ها به حدی بوده است که شاید هفته‌ای 7 یا 8 مورد پیام‌هایی داریم که افراد اعلام می‌کنند وارد بازار کار شده‌اند و بهمین خاطر از ما تشکر می‌کنند.
وی در عین حال اشاره‌ای هم به مشکلات نظآم آموزشی دانشگاهی کرد و با تاکید بر لزوم بازنگری در برنامه‌های آموزشی گفت: دانشجوی ما در طی 4 سال دایره گسترده‌ای از معلومات علمی را فرامی‌گیرد، اما وقتی از دانشگاه بیرون می‌آید تازه متوجه می‌شود خیلی از مسائل ضروری را یاد نگرفته است.
نوروزی عنوان کرد: مهارت‌های کارآفرینی و قوانین حوزه تجارت و حتی مهارت‌های خودشناسی و انگیزشی از جمله خلأهایی است که باید در نظام آموزشی ما بویژه در حوزه مهندسی باید جدی گرفته شود تا زمینه خلاقیت و کارآفرینی دانشجویان فراهم شود.
این کارآفرین عرصه مهندسی تاکید کرد: به نظر من، برای فارغ‌التحصیلی که بعد از اتمام دانشگاه حداقل 3 ماه برای آموزش شخصی و دریافت مهارت‌های حرفه‌ای و ارتباطی وقت بگذارد، کار وجود دارد، اما بیکاری برای کسی است که صرفاً به امید مدرکش منتظر کار بنشیند.
نوروزی یادآور شد: البته برای فعالان این عرصه محدودیت‌هایی از جمله در تولید فیلم‌های آموزشی و ثبت برند وجود دارد که باید برطرف شود تا زمینه شکوفایی فراهم شود.
کامنت شما با موفقیت ثبت شده است و پس از تأیید تیم نظارت به نمایش در می آید.
کد امنیتی وارد شده صحیح نیست.
لطفا اطلاعات خود را صحیح وارد کنید.
اشکالی در سیستم رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید.
در پاسخ به کامنت :
فرزاد قربانی
لغو
captcha
ثبت کامنت
کامنتی ثبت نشده است.