اجتماعی print
ساماندهی تاکسی های فرودگاه و راه آهن/ ⁣اجرای طرح ضربتی برخورد با مسافربرهای شخصی در فرودگاه ها
انا
0 comment   8 visibility
شنبه 25 آذر 1396 ساعت 19:03
چکیده مطلب
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از تشکیل کارگروهی ویژه برای رسیدگی به مشکلات رانندگان تاکسی شاغل در مجموعه های فرودگاهی شهر تهران اعم از مهرآباد و امام خمینی(ره) خبر داد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از شهرنوشت، علیرضا قنادان، با بیان اینکه ساماندهی ایستگاه های تاکسی در مبادی ورودی و خروجی شهر اعم از فرودگاه مهرآباد، فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) و شرکت راه اهن جمهوری اسلامی ایران یکی از اولویت ها در سازمان تاکسیرانی شهر تهران است، گفت: اعتقاد داریم نخستین هویت ورودی شهر و اولین مساله ای که یک گردشگر داخلی و خارجی با آن روبه رو می شود، تاکسی های شهر تهران است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اینکه علاقه مند هستیم تا در مبادی ورودی تهران از نظر استفاده از ناوگان با کیفیت، رفتار رانندگان و سطح کیفیت خدماتی که توسط تاکسی ها ارائه می شود؛ بالاترین سطح کیفی و کمی را داشته باشد، بیان کرد: در جریان ملاقاتی که با مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد برگزار شد، درصدد برآمدیم تا مهمترین مشکلات تاکسی های فعال در این بخش شناسایی و مسائل و مشکلاتی که رانندگان با آن روبه رو هستند را کشف و رفع کنیم.
وی با بیان اینکه یکی از اولویت های سازمان تاکسیرانی شهر تهران ایجاد شرایط مناسب جهت فعالیت ناوگان مدرن تاکسیرانی در مبادی ورودی پایتخت است، یادآور شد: اگر بتوانیم اقتصاد معیشتی را در این مجموعه هم از سمت شهروندان با پرداخت مناسب کرایه و رفتار و هم از آن سو نیز رانندگان و شرکتی که در این زمینه فعالیت می کنند؛ مدیریت کنیم، هم مسافران از سطح کیفیت خدمات حمل و نقلی راضی خواهند بود و هم رانندگان و شرکت های خصوصی از بازگشت سرمایه خود اطمینان خواهند داشت.
قنادان با بیان اینکه تمام موضوعات و مشکلات خطوط تاکسیرانی فرودگاه مهرآباد با مدیرکل این مجموعه بین المللی احصاء شد، تاکید کرد: مقرر شد تا یک کارگروه مشترک متشکل از چند نفر از معاونان سازمان تاکسیرانی و فرودگاه مهرآباد و امام خمینی(ره) و همچنین سازمان های درگیر در این حوزه به ویژه پلیس راهور و نیروی انتظامی تشکیل شود تا مشکلات به صورت جدی پیگیری شود.
به گفته وی، با توجه به نزدیک شدن ایام پایانی سال که با زمان های اوج مسافرت در کشور روبه رو هستیم، امیدواریم که بتوانیم مشکلات را کاهش و رفع کنیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در پاسخ به این سوال خبرنگارشهرنوشت مبنی بر اینکه چرا آموزش زبان انگلیسی به رانندگان فعال در مبادی ورودی اجباری نمی شود، توضیح داد: ما در گذشته حساسیت روی موضوعاتی مانند آموزش زبان زیاد بود. یک گردشگری خارجی زمانی که وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) می شود، اولین برخوردهای خود را از کشور و شهر تهران از رانندگان تاکسی فعال در این بخش می گیرند، به همین دلیل هم آموزش زبان انگلیسی و هم موضوعاتی مانند نوع رفتار و سطح مشتری مداری در مورد رانندگان اهمیت ویژه ای دارد.
وی ادامه داد: اما در این میان نکته ای که باید در نظر بگیریم این است که رانندگان فعال در این بخش با انواع و اقسام معضلات و مشکلات روبه رو هستند که باید قبل از هر کاری این مشکلات رفع شود. به عنوان مثال رانندگان فعال در فرودگاه ها با معضلی تحت عنوان ورود مسافر بران شخصی غیر مجاز به این محدوده ها روبه رو هستند که باعث ایجاد آشفتگی در سطح خدمات حمل و نقلی در مجموعه های فرودگاهی شده است.
قنادان با بیان اینکه ورود مسافربرهای شخصی به این حوزه جذابیت در ناوگان مدرن و رانندگان متناسب در فرودگاه ها را مخدوش کرده است، افزود: اگر بتوانیم این مشکلات را ساماندهی کنیم، برای رانندگان بهتر است. به عنوان مثال در حال حاضر وضعیت معیشت بسیاری از رانندگان در این بخش دچار مشکل شده و ما نمی توانیم در چنین وضعیتی آنها را وادار به آموزش زبال انگلیسی کنیم.
وی با تاکید بر اینکه باید سرویس های غیرمجاز حمل و نقلی در مبادی ورودی شهر تهران ساماندهی شود، بیان کرد: تمام تلاش بنده در سازمان تاکسیرانی شهر تهران این است که وعده هایی ندهم که از پس اجرای آن برنیایم، اما از همان ابتدا اعلام کردم که برنامه اصلی بنده مدرن سازی و تغییر چهره تاکسیرانی شهر تهران است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه باید بتوانیم این آشفتگی را در حوزه تاکسیرانی به ویژه فرودگاه ساماندهی کنیم، یادآور شد: به زودی در قالب یک طرح ضربطی با همکاری فرودگاه مهرآباد و امام خمینی(ره) و پلیس راهور تهران بزرگ ضربتی برخورد با مسافربران شخصی اجرایی می شود.
وی رسیدگی به وضعیت معیشتی رانندگان تاکسی های مدرن را یکی دیگر از برنامه های خود دانست و تاکید کرد: یکی دیگر از برنامه های سازمان تاکسیرانی حمایت از رانندگان و سرمایه گذارانی است که خودروهای مدرن و با کیفیت به ناوگان تاکسیرانی شهر تهران وارد کرده اند. باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا مشکلات معیشتی و اقتصادی آنها برطرف شود.
قنادان با بیان اینکه باید بتوانیم تا اصلاح اقتصادی در وضعیت معیشتی این افراد ایجاد کرد، خاطر نشان کرد: اما این اصلاح اقتصادی به معنای افزایش کرایه ها در این بخش نیست. اصلاح اقتصادی یعنی بهره وری بهتر برای کاهش هزینه های جانبی افزایش درامدهای رانندگان تاکسی خواهد بود.
کامنت شما با موفقیت ثبت شده است و پس از تأیید تیم نظارت به نمایش در می آید.
کد امنیتی وارد شده صحیح نیست.
لطفا اطلاعات خود را صحیح وارد کنید.
اشکالی در سیستم رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید.
در پاسخ به کامنت :
فرزاد قربانی
لغو
captcha
ثبت کامنت
کامنتی ثبت نشده است.