سیاسی print
فرصت های سرمایه گذاری ایمیدرو، ایدرو و استان مرکزی بررسی شود
ایسنا
0 comment   12 visibility
جمعه 20 بهمن 1396 ساعت 12:38
چکیده مطلب
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی خواستار تعامل مجدد و بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایمیدرو، ایدرو و استان مرکزی شد.
به گزارش ایسنا، علی‌اکبر کریمی در هفتادمین نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان مرکزی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضربه زدن واردات به تولید و اقتصاد ملی خواستار مدیریت این حوزه و ممانعت از ورود کالاهایی که توان تولید آن در کشور وجود دارد، شد.
وی با اشاره به سازمان‌های توسعه‌ای ایمیدرو و ایدرو که در گذشته در استان مرکزی و اراک فعالیت داشتند، گفت: این سازمان‌ها علیرغم فعالیت‌های گذشته در استان مرکزی امروز هیچ تعاملی با استان ندارد برای مثال امروز پروژه 300 هزار تنی آلومینیوم توسط ایمیدرو در نقطه‌ای نامناسب در حال اجرایی است در صورتی می‌توانستند این طرح را در اراک به عنوان قطب آلومینیوم کشور اجرایی کنند و انتظار می‌رود فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان و این دو سازمان بررسی و تعامل برقرار شود.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت ایجاد شهرک صنعتی شماره 4 در اراک بیان کرد: سه شهرک صنعتی اراک امروز اشباع شده است و این امر آینده توسعه صنعتی را با دغدغه همراه کرده است، ایجاد شهرک صنعتی شماره 4 توسط دولت به تصویب رسیده است و با قول مساعد رئیس سازمان محیط زیست در اولین جلسه شورای محیط زیست کشور این پروژه مطرح خواهد شد تا شهرک در کیلومتر 35 جاده تهران ایجاد شود.
تیم اقتصادی دولت منسجم‌تر عمل کند
به گزارش ایسنا، در این نشست دیگر نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انسجام تیم اقتصادی دولت یکی از خواسته‌های مجلس شورای اسلامی که باید بیش از گذشته این انسجام حاصل شود.
سید مهدی مقدسی با تاکید بر اینکه در استان مرکزی خواستار احداث کارخانه جدید نیستیم بلکه باید 5 کارخانه بزرگ و مشکل این استان مرکزی - هپکو، آذرآب، ماشین‌سازی، واگن‌پارس و کمباین‌سازی - رفع چالش و احیا شوند، افزود: برای آذرآب و واگن‌پارس تصمیمات معقول و موثری اتخاذ و آرامش نسبی حاکم شد و باید این شرایط تثبیت و در قبال دیگر صنایع نیز انجام شود.
وی با اشاره به وجود 12 هزار کیلومتر خط آهن و 24 هزار واگن در کشور بیان کرد: طبق استانداردهای جهانی به ازای هر پنج کیلومتر باید حمل‌ونقل ریلی توسعه یابد که با حرکت به سمت این استانداردها 60 هزار واگن باید به ناوگان حمل و نقل ریلی کشور افزوده شود.
مقدسی خواستار همکاری بیشتر سازمان خصوصی‌سازی شد و گفت: قطعا با انسجام تیم اقتصادی دولت می‌توان مشکلات صنایعی همچون هپکو را رفع کرد و در این راستا درخواست می‌شود که هر فصل وزیر صنعت جهت بررسی شرایط به استان سفر داشته باشند.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه به چالش‌های شرکت آلومینیوم ایران پرداخت و افزود: شرکت آلومینیوم ایران برای خروج از شرایط کنونی نیازمند 363 میلیارد تومان و برای انتقال آندسازی نیز نیازمند 300 میلیارد تومان منابع مالی است که باید تامین شود.
وضعیت کارخانه قند شازند تعیین تکلیف شود
در ادامه این نشست نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همسو با افزایش تولید و رفع موانع موجود در این راستا باید بازار مصرف نیز تعریف شود، در غیر این صورت رفع موانع تولید اثری نخواهد داشت.
علی ابراهیمی با اشاره به تعطیلی کارخانه قند شازند گفت: از سال 1389 به بهانه فرسودگی و در واقع به دلیل قیمت شکر این کارخانه به تعطیلی کشیده شد که با توجه به بیکاری جوانان شهرستان این شرایط قابل قبول نیست.
وی افزود: در کنار شرکت قند که متعلق به بنیاد مستضعفان است، این بنیاد با دریافت تسهیلات اقدام به احداث کارخانه آبمیوه بهنوش کرد که تاکنون راه‌اندازی نشده است و با وجود اینکه این بنیاد یکی از نهادهای مورد قبول مردم در کشور است، اما به واسطه این دو اقدام غیرقابل قبول چهره خود را در شهرستان شازند مخدوش کرده است و باید به سرعت به عنوان یکی از مطالبات اساسی مردم منطقه تعیین تکلیف شود.
این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخش سربند شهرستان شازند عنوان کرد: این بخش با وجود 90 روستا و یک شهر جمعیتی کمتر از 11 هزار نفر دارد و در واقع به بخشی فراموش شده بدل شده است و باید در کنار کشاورزی صنعت را در این بخش توسعه داد و حداقل در جهت ایجاد یک ناحیه صنعتی اقدام شود.
انتهای پیام
برچسب ها
کامنت شما با موفقیت ثبت شده است و پس از تأیید تیم نظارت به نمایش در می آید.
کد امنیتی وارد شده صحیح نیست.
لطفا اطلاعات خود را صحیح وارد کنید.
اشکالی در سیستم رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید.
در پاسخ به کامنت :
فرزاد قربانی
لغو
captcha
ثبت کامنت
کامنتی ثبت نشده است.